El grup està format per un total de 13 persones, 9 noies i 4 nois.
Combinen el programa, les llargues hores d'assaig i preparació amb els seus estudis de batxillerat, psicologia, musicologia, biologia..
Al presentar-se en el programa d'Oh Happy Day van ser 52 grups d'entre els quals els van triar a ells cosa que els va resultar extranya ja que feia poc que s'havien ajuntat com a grup, fins aleshores només es coneixien de vista de l'escola de música de Granollers.
VISITA A L'INSTITUT
El passat dimarts dia 9 de desembre ens van visitar el grup coral de In Crescendo.
- Primer de tot es van presentar i ens van explicar una mica com va anar al entrar i a les proves inicials. Ens van esmentar que al principi no tenien clar si seguirien junts després del programa però després de estar-se veient cada dia 4 o 5 hores des de juliol s'han conegut a fons i ara són grans amics que pensen seguir junts i ja tenen tota la agenda programada per l'any que ve amb concerts i altres actuacions.
- També ens van dir que la partitura de la cançó que els hi toca cantar cada setmana ela arriba dissabte, diumenge ja han de saber-se la lletra, de dilluns a dijous cada dia assaig durant unes 4 hores algun dia també preparar la coreo tot i que no els hi dona molt de temps, ho fan durant dos dies. Tenen a una coreògrafa que els observa cantar i a mesura que els a sent els va proposant diferents passos i gestos. S'han d'anar trobant diferents dies perquè no sempre hi són tots. I divendres van a les 3 al plató hi tenen fins les 00 per menjar, assejar el ball, vestuari, maquillatge, escalfar les veus, probes d'escenari, practicar tot el conjunt...
- Després van fer una simulació d'assaig:
- Per escalfar:
- Es feien cops per tot el cos.
- Amb la boca feien la lletra"s"(ssssssssssssss...) fins a quedar-se sense respiració.
- Després amb la "a" però suaument anaven fent diferents tonalitats
- Ara "ng"
- Per ultim es fan un massatge a tota la cara obrint la boca amb l'objectiu de relaxar les galtes ja que són les que fan de funció per ressonar com la caixa d'una guitarra.
- Personalitzar una cançó:
- Quan els hi donen una cançó a cavien donant-l'hi el seu propi toc de personalitat, la canvien damunt a avall és ha dir que hi fan un gir.
- Tot seguit ens van cantar "Gaudeix del silenci" repartida en 5 veus: Alt 1, Alt 2, Soprano, Contrals i el Baix que seria Tenor si hi fossin tots els cantants.
- http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/programa/Gaudeix-del-Silenci---In-Crescendo---OHD9/video/5373491/
- Com es pot veure en aquest enllaç cantaven combinant efectes sonors.
- També ens van cantar "Sóm persones "
- http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/programa/Som-Persones---In-Crescendo---OHD5/video/5317680/
- Ens van explicar que era el concepte "Body percusion" són ritmes per fer amb el cos simulant ser la bateria:
- Bombo: picar al pit
- Harley: picar de dits
- Caixa: picar de mans
- A mi en general, l'experiència de que ens visitessin em va agradar molt ja que jo els segueixo cada dissabte per TV3 i veure'ls en directe em va agradar .

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada