dilluns, 1 de desembre del 2014

SARAH CHANG

BIBIOGRAFÍA

Sarah Chang va néixer a Filadèlfia, Estats Units el 10 de desembre de 1980.
És una violinista clàssica nord-americana d'ascendència coreana.

Sarah va realitzar una audició a l'Acadèmia Juilliard de Música quan tenia 6 anys, tocant el concert per a violí de Bruch.

Va ser reconeguda com una nena prodigi des que era molt petita, i quan tenia 8 anys va tenir l'oportunitat de tocar per noms tan importants de la música com Zubin Mehta i Riccardo Muti, que treballaven amb l'Orquestra Filharmònica de Nova York i l'Orquestra de Filadèlfia.
Als 9 era la violinista més jove en gravar un disc.

10 anys..


DISCOGRAFÍA

1992 Debut
1993 Johannes Brahms; Tschaikowsky
1996 Édouard Lalo; Vieuxtemps
1997 Simply Sarah
1998 Jean Sibelius; Mendelsohn-Barholdy
1999 Sweet Sorrow
2000 Karl Goldmark; Orcesta Gürzenich (James Conlon)
2001 Fire and Ice
2002 Antonín Dvořák, P. Tschaikowsky
2003 Classical Legends (compilación)
2004 Sonatas Francesas (Lars Vogt)
2004 Ralph Vaughan Williams: Sinfonies; El remontar de la alondra (The Lark Ascending) (Bernard Haitink)
2005 Andrew Lloyd Webber: Phantasie/Woman in White
2006 Dmitri Shostakóvich
2007 Antonio Vivaldi
2009 Max Bruch & Johannes Brahms Violin Concertos



Als 22 anys va donar la seva primera classe i va començar uns petita sèrie de recitals i esdeveniments educatius per a les poblacions rurals i marginades dels Estats Units.

ESTADES A BARCELONA

El passat octubre va estar a l'auditori amb l'obra de Bruch, (concert per a violí i orquestra).

Aquest mes també estarà i representarà Dvorák.

BRUCH

DVORÁK


Antonín Leopold Dvořák va néixer a Nelahozeves, el 8 de setembre de 1841 i va morir a Praga el 1 de maig de 1904.

Va ser un compositor natural de Bohèmia, postromàntic i considerat el principal representant del nacionalisme txec en la música. Està considerat com un dels grans compositors de la segona meitat del segle XIX.

Sense perdre una àmplia projecció internacional, va saber extreure les essències de la música de la seva terra natal. Sens dubte la seva obra més cèlebre és la Simfonia del Nou Món.
També tocaran la 11ª sinfonia de Shostakovich.

 A Zlonice ve rebre els primers ensenyaments musicals i va aprendre a tocar el violí, el piano i l'òrgan. De 1857-1859 va residir a Praga a casa d'un oncle seu mentre estudiava a l'Escola d'Òrgan de la ciutat. Quan el seu oncle no va poder mantenir per més temps, va treballar a l'orquestrina de Karel Komzák com a mitjà de guanyar-se la vida, adquirint certa reputació com a intèrpret. 
Al 1886 va passar a l'orquestra del Teatre Nacional de Praga que dirigia Bedrich Smetana.

SHOSTAKÓVICH
a partir de min 6

Dmitri Dmitrievich Shostakóvich va néixer a Sant Petersburg, 25 setembre 1906 i va morir a Moscou el 9 d'agost de 1975.

Va ser un nen prodigi com a pianista i com a compositor. D'una família intel·lectual amb influències polítiques, en els seus anys d'adolescència va ser testimoni de les revolucions de 1917 i va escriure alguna obra commemorativa de les víctimes de la revolució.

Era un compositor rus , considerat per molts com un dels compositors més importants del segle XX. 
Xostakóvitx va viure durant el període soviètic i es va fer famós en els anys inicials de la Unió Soviètica, amb obres com la Simfonia N.º 1 o l'òpera El nas, que combinaven amb gran originalitat la tradició russa i els corrents modernistes procedents d'occident. 

Posteriorment, la música de Xostakóvitx va ser denunciada com decadent i reaccionària i altres vegades lloada com a representativa del nou art socialista pel Partit Comunista de la Unió Soviètica (PCUS).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada